2015. augusztus 23., vasárnap

A vörös rémfarkas-Önkritika kritizálása-M.C.V.

Sziasztok, na akkor itt is van az első Önkritika kritikája.

Szerintem az író nem sok meglepetésre számít a kritika hangvételében... :)

Vörös rémfarkas    


 
 A megcáfolandó önkritika
Lyanna Baggins

  •  Tíz évnyi írás után létrehozott önbizalom növelő blog létrehozása.
  •   Huszonnyolc feliratkozó, mégis kevés visszajelzés.
  •   Könyvkiadás? 
Válaszok a kritika végén. 


A design

A FEJLÉC : Nagyon tetszik, kifejező, nem tudok-és nem is szeretnék-belekötni. 

MODULOK: A modulok sorrendjében teljesen egyetértek, semmi hiba sincsen bennük. Az egyetlen negatív észrevételem a színek összeállításával van kapcsolatban és a háttérrel. Adott a fejléc és a háttér sötét színe,  nem illik ezekhez a bejegyzések és a modulok fehérsége, illetve a keretek színe, ami ugye rózsaszín. Ha jól gondolom azért állítottad be így, hogy ellensúlyozd a sötétet.

HÁTTÉR: Szerintem lehetne egyszínű, minták nélkül. Jobban mutatna az egyszerű háttér. 


A TÖRTÉNET
Csupa nagybetűvel.. 

      Úgy döntöttem nem fogok minden fejezetet kielemezni, nagyon-nagyon hosszú lenne a kritika és nem szeretnék újabb zagyvaságot írni az írónak, mint legutóbb...:)  
     Egyáltalán nem zavart, hogy nem ismertem az alapművet, bár egy-két szónál meg kellett kérdeznem barátnőmet, hogy mi az, de ez nem baj, nem az olyanoknak írod, mint én. :)

FONTOSABB SZEREPLŐK
  •  Lyanna Stark: Ahogy megírtam az e-mailben is, vele tudok a legjobban azonosulni, ő hasonlít rám a leginkább. Romantikus lélek, mégis méltóságteljes, tiszteli szüleit, testvéreit-Robbal való viszonyától még mindig elájulok-, jókedvű, bájos, szerelmes.. Fantasztikusan tudja magát kontrollálni ( oké, oké, Jaime előtt kevésbé ). Példamutató nővér. Ő az egyik kedvenc szereplőm.
  • Robb Stark: Egy igazi uralkodó, báty, aki imádja Lyannát, egyszerűen... Fantasztikus az a kapcsolat (sikerült meghatódnom a hetedik fejezet végén...). Nem tudok többet mondani, csak annyit, hogy ő a másik kedvencem.  Kiemelném még a hetedik fejezet egyik jelenetét, amikor Lyanna egy pillantással mondja el érzéseit Jaime iránt Robbnak... Tökéletes megoldás.
  • Ned Stark: Hű... Talán itt is a rövid megfogalmazás az ütős: Farkas, apa és... Egszerűen csak... Király.
  • Catelynt nagyon jól sikerült kidolgoznod. Neki a történet elején volt főbb szerepe, tiszteletreméltó teljesítmény, amiért megbocsájtott Nednek, ahogyan Jonnal és a többiekkel bánik.
  •  Jon egyetlen problémája, hogy nem engedi el magát. Abban a részben jelent meg ez igazán, amikor várták Deresben Robert királyt és a kíséretét. A kirekesztettsége. Nagyon sajnálom Őt, de mindenki szereti-szerintem-fel kéne hagynia ezekkel a gondolatokkal (bár tudom, hogy ebben a közegben nehéz...).
  • Theon.... Imádom. Bár ha eszembe jut rögtön az jelenik meg előttem, hogy PIMASZ,  Lyanna távozása után rögtön megismertük. 
  •  Tyrion is az egyik kedvencemmé vált (hányadik favorit is ez..?) humorával és gondoskodásával. Kár, hogy rossz családba született...
  • A Lanninsterek közül Jaime emelkedik még ki számomra. A lovagi viadalos részben végre kiderültek az érzései, nagyon szurkolok, hogy boldogak legyenek Lyannával, de sajnos nem látok erre sok esélyt... Makacs az a lány, az biztos.
  •  Petyr nagyon ellenszenves nekem. Nagyon-nagyon. Ezekkel az alakokkal vigyázni kell, kiráz a hideg tőle.
  •  Joffreyt és Cerseit egy pontba szedem, mind a kettőt teljes szívemből..... Megvetem? Enyhe kifejezés, de itt megállja a helyét.. Cersei szánalmas Joffrey meg egy.. Ökör.
  • Sansa-t tisztelem és sajnálom Joffrey miatt, Arya meg elbűvölő.. :)   



ÍRÁSMÓD: Gyönyörűen fogalmazol, helyesírásodban semmi hibát nem találtam (bevallom nem figyeltem, annyira magával sodort a történet..). Összesen kétszer volt szóismétlés, a prológusban a ,,sivalkodott", míg egy másik részben az ,,aggály", de alig volt zavaró.

ÖNBIZALOM ÉRTÉKELÉSE : Semmi okod a kétségbeesésre. Szerintem a blogger világában sokkal nehezebb megtalálni a célközönséget, próbáld meg a könyvkiadást! Tíz évnyi munkát semmiképpen sem szabad kidobnod az ablakon, mindenképpen azt javaslom, hogy küzdj az álmaidért! Igaz, nem dolgozom kiadóknál, nem vagyok könyvkritikus, de nem tudok semmi negatív dolgot mondani, ami miatt visszadobnák a történetedet. Ne engedd, hogy elbizonytalanodj, nehezebb itt visszajelzéseket, kapni, mint ha megvennék a könyvedet. Csak csináld!


Megjegyzés: Tudom, kicsit ,,komolyabb" kritika lett ez, mint az e-mail, de úgy érzem, hogy a ,,két kritika" közül, a másik, az első az igazi.. :)
Gazdagodtál egy rajongóval, egy feliratkozóval, egy jövőbeli olvasóval, aki biztosan meg fogja venni a könyveidet és egy szurkolóval, aki az első dedikálásodon ( mondjuk a Vörösmarty téren, a Könyvhéten.. Megfelel? :D ) ott lesz.

Matthews Carlie Verna

2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Elnézést, hogy ilyen későn reagálok, ahogy írtam is neked, keresgéltem a szavakat :)
    Persze nem ezt a történetet szeretném kiadni, hiszen szerzői jogok, stb., de remélem, hogy az egyéb írásaim is ilyen hatást váltanának ki belőled :)
    Elképesztően jólesik, amiket írtál, nagyon nagyot dobott az önbizalmamon.
    Hálás vagyok, amiért feliratkoztál és az olvasóim közé léptél, ez nagyon sokat jelent nekem.
    Áh, hiába kerestem a szavakat, nem jönnek :) Csak annyit tudok írni, hogy nagyon köszönöm! <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy nőtt az önbizalmad, maradjon így! :)
      Nem, én (?) sem találok szavakat! :) <3 Egy élmény volt! :)

      Törlés